16 août 2014

contraselfie / 02



Une deuxième contraselfie. Je marchais dans la rue de Rivoli, marquée par un léger dégoût que m'avait apporté la vue des masses des touristes s'enchaînant pour prendre une photo d'eux tenant la pyramide de Louvre, qui s'encrerait assez probablement plus dans leur memoire que n'importe quel tableau du musée qu'ils auraient pu voir à travers l'écran de leur iphone. Heureuse que j'étais de m'être libérée de cette foule des êtres vivant dans un autre Paris - celui qui se trouve sur facebook -, j'ai décidé de me faire prendre en photo à un endroit qui contrastait bien avec les vitrines cirées des magasins bordant la rue de Rivoli. Une dame dans la cinquantaine avec de longs ongles violets assortis à la couleur de son rouge à lèvres a été visiblement surprise de mon action ; cependant, elle était très aimable, il ne faut pas expliquer ma pose comme une posture de défense contre la photographe, haha !


/
CZ

Druhá contraselfie. Šla jsem rue de Rivoli, poznamenaná lehkým pocitem znechucení, kterého jsem nabyla při pohledu na řetězící se masy turistů pořizujících fotografie s louvreskou pyramidou na dlani, které se jim dost možná zapíší do paměti výrazněji, než kterýkoli z obrazů, na který měli příležitost pohlédnout skrze obrazovky svých iphonů v muzeu. Šťastně se vymanivši z tohoto davu, který žije jinou Paříž, než já - facebookovou -, rozhodla jsem se nechat zvěčnit na místě kontrastujícím s naleštěnými vitrínami obchodů, které rue de Rivoli lemují. Paní okolo padesátky s fialovými nehty sladěnými s barvou rtěnky působila značně překvapeně; byla ale velmi milá, takže si pózu nevysvětlujte jako sebeobranný postoj, haha!

2 commentaires :

mark. a dit…

haha, ještě by mohl někdo fotit to jak tebe někdo fotí! :D.) contraselfie se mi hodně líbí, super věc!:)

D. a dit…

ahoj, už delší čas sleduji tvé články a jsou pro mne velkou inspirací, proto jsem se chtěla zeptat, zaznamenala jsem tvé články s fotkami z Berlína, v pátek tam na víkend jedeme, jaká místa, pěkné kavárny, čtvrti či muzea bys doporučila? a myslíš, že se vyplatí si koupit celodenní jízdenku na mhd? děkuji mnohokrát! hodně štěstí v Paříži.